Το μάθημα Πληροφορικής στην Γ' Τάξη Γυμνασίου αφορά την κατανόηση βασικών αρχών των αλγορίθμων και της επίλυσης προβλημάτων και εισάγει το μαθητή στον προγραμματισμό.
Η γλώσσα προγραμματισμού που θα χρησιμοποιήσουμε είναι η Logo μέσα από το προγραμματιστικό περιβάλλον MicroWorlds Pro.

Τα εκπαιδευτικά βιντεομαθήματα που θα βρείτε σε κάθε ενότητα και αφορούν το περιβάλλον εργασίας και τη χρήση του MicroWorlds Pro, έχουν δημιουργηθεί από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Ευόσμου Θεσσαλονίκης, Δασκαλάκη Ιωάννη και Γαϊτανίδη Δημήτρη και έχουν μεταφορτωθεί από την ιστοσελίδα http://2gym-evosm.thess.sch.gr/drupal/?q=el/node/282

Το υλκικό μεταφορτώθηκε στο plifoforiki.blogspot.com από την ηλεκτρονική τάξη του Μιχάλη Σφυράκη.

Ενότητα 1 - Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό

Ο υπολογιστής μπορεί να μας υποστηρίζει σε διάφορες δραστηριότητές μας, εκτελώντας απλές λειτουργίες όπως αριθμητικές πράξεις με μεγάλη ταχύτητα. Μπορούμε, όμως, να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή και στην επίλυση πιο σύνθετων προβλημάτων. Στην ενότητα αυτή θα μελετήσουμε:
  • Τι είναι πρόβλημα;
  • Πώς μπορούμε να περιγράψουμε με σαφήνεια τη λύση ενός προβλήματος;
  • Σε ποια γλώσσα «καταλαβαίνει» ο υπολογιστής τις εντολές που του δίνουμε;
Ενότητα 2 - Ο Προγραμματισμός στην Πράξη

Για να λύσουμε προβλήματα με τη βοήθεια του υπολογιστή, να υλοποιήσουμε δηλαδή κάποιο αλγόριθμο για να φτάσουμε στη λύση του προβλήματος, θα χρησιμοποιήσουμε τη γλώσσα προγραμματισμού Logo. Συγκεκριμένα τo περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο θα αναπτύξουμε προγράμματα είναι το MicroWorlds Pro στο οποίο οι εντολές της γλώσσας Logo είναι στα ελληνικά. Θα μάθουμε να μετατρέπουμε ένα αλγόριθμο σε πρόγραμμα υπολογιστή, να δίνουμε δηλαδή εντολές και να φτιάχνουμε μικρά προγράμματα στη γλώσσα Logo. Θα εξετάσουμε:
  • Πώς μπορούμε να δημιουργούμε γεωμετρικά σχέδια με τη Logo;
  • Πώς μπορούμε να φτιάχνουμε και να αποθηκεύουμε μικρά προγράμματα;
  • Πώς μπορούμε να φτιάξουμε απλά παιχνίδια;